خواص سنگ ها, مقالات

خواص سنگ نمک (Salt Stone)

خواص سنگ نمک (Salt Stone)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تاریخچه سنگ نمک

نمك در هر دو نوع به دست آمده از آب دریا و سنگ نمك، از دیرباز در یونان باستان به عنوان یكی از مواد غذایی سودمند برای هضم غذا و دفع مواد زائد تن شناخته شده و به كار رفته است. احتمالاً از این رو است كه تردید می‌رود از ابتدا نمك اساساً به خاطر خواص درمانی‌اش باره پروا قرار گرفته است. تركیبی از نمك، سركه و مقداری آب خالص به عنوان یك مونث تهوع‌آور مورد بهره‌گیری قرار می‌گرفته است. مصرف تركیبی از شیر گاو و آب‌ نمك به نسبت دو به یك اثناء صبح و با معده خالی به عنوان دارویی برای لك‌های پوستی به كارگرفته شده است. هیپوكراتس Hypokrats پزشک یونانی همچنین به خواص استنشاق بخار آب‌نمك اشاره كرده است كه برای امراض تنفسی سودمند تشخیص داده شده بود. بر اساس پایان روزگار تحقیقات علمی، بلورهای درخشنده نمك به عنوان یكی از منابع مولد طبیعی یون (ذرات باردار) شناخته شده‌اند. هر زمانی خورشید به این سنگ‌ها می‌تابد در آنها انرژی خاصی و عجیبی نمایان می‌شود.

حتی زمانی که حرارت خورشید به بلورهای یک سنگ نمك نیم شفاف هم می خورد چنین انرژی طبیعی و عجیبی در آن فرآوری می‌شود. اگرچه این پروسه یونیزاسیون به چشم دیده نمی‌شود اما بدون هیچ تغییری در كیفیت كریستال نمك، میلیون‌ها بار این فرمایش اتفاق می‌افتد. این صحیح همانند فرآیندی است كه بدست برگ‌های به وجود می‌آید چرا كه از یك طرف دی‌اكسیدكربن خطرناك جذب گیاه شده و از جانب دیگر اكسیژن حیات بخش تولید می‌شود بدون اینكه صدمه‌ای به زندگی درخت یا گیاه بخورد. كریستال  سنگ نمك از معدودترین مواد معدنی كه ساختار اتمی آن الكتریكی است الی مولكولی، به هر جهت همین خاصیت كریستال نمك می‌تواند از حالت بلوری دائماً به شكل مایع و بر عكس تغییر حالت دهد. چنین یونیزاسیون طبیعی شارژ الكتریكی ایجاد نموده که جذب بدن انسان می‌شود در نتیجه منجر به آرامش ، قدرتمندی سیستم دفاعی بدن، قلب، غدد فوق كلیوی و تیروئید می‌شود.

 

درباره سنگ نمک

کریستال نمک احد از معدود مواد معدنی است که ساختار اتمی آن الکتریکی است  لغایت مولکولی، به خاطر همین ویژگیست که  کریستال نمک می‌تواند از حالت بلوری دائماً به شکل مایع و بر عکس تغییر حالت دهد. چنین یونی زاسیون طبیعی شارژ الکتریکی تولید می کند که در مجارت تن انسان منجر به آرامش، قدرتمندی ارگان دفاعی بدن، قلب، غدد فوق کلیوی و تیروئید می‌شود.به خاطر همین ویژگی بلور درخشنده نمک است که فضای منفی یا غیر ترازمند اطاق همراه تبادل یونی به وجود آمده خنثی می‌شود.

طبق پسینیان تحقیقات علمی، نشانه داده شده بلورهای درخشنده نمک به عنوان یکی از منابع طبیعی  تولید کننده ی یون (ذرات باردار) شناخته شده‌اند.اگرچه این پروسه یونیزاسیون با  چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود ولی بدون تغییر دادن در کیفیت کریستال سنگ نمک، میلیاردها بار این امر رخ می دهد. برای نمونه همانند فرآیندی میباشد که توسط برگ‌های گیاهان و درختان سبز رخ می دهد چرا که می دانیم در تنفس گیاهان از طریق برگ از یک سو دی‌اکسیدکربن خطرناک جذب گیاه شده و از جانب سایر اکسیژن حیات تقسیم فرآوری می‌شود بدون اینکه صدمه‌ای به حیات درخت یا گیاه بخورد.

 

خواص درمانی و متافیزیکی سنگ نمک

اگر با یوگا و یا فنگ شویی نیز آشنا باشید خواهید دانست که در این دو مکتب نیز به به کارگیری سنگ نمک برای پاکسازی پیرامون و دورکردن یا از بین بردن انرژی منفی زیاد تاکید شده است. بلورهای درخشنده نمک با ویژگی یونیزه کردن خویش به بهبود کیفیت هوای اتاق‌ها کمک کرده و هوای تنفسی را از آلودگی جرم و دود سیگار میزداید. زمانی که کریستال سنگ نمک در جوار تلویزیون و یا مانیتور کامپیوتر است، بر خواص الکترومگنتیکی آنها تأثیر می‌گذارد و در ضمن از حدود 82 درصد تشعشعات انتشار یافته از تجهیزات الکتریکی مشابه پارازیت ، کامپیوتر ، تلویزیون ,ماهواره و دستگاه‌های رادیولوژی وسونو گرافی را کاهش یا بطور کامل از بین می برد. مغز ما به صورت عادی امواجی با سرعت هشت هرتز تولید می‌کند. در حالی که امواج تولید شده بدست این وسایل رایج بین 160-100 هرتز است. می‌بینید که بدن در معرض امواجی تا 15 برابر معمول پیمان می‌گیرد. که نتیجه آن عصبی شدن، بی‌خوابی یا کم‌خوابی و از دست دادن تمرکز یا ناتوان شدن آن است. به علاوه، جریانی از رادیکال‌های آزاد هم به هستی می‌آید که در تن می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود. بلورهای درخشان نمک، یون‌های منفی را می‌گیرد و یون‌های مثبت تولید می‌کند.

لامپ سنگ نمک هیمالیایی در میان تمام گونه های سنگ نمک بهترین است .این لامپ را «ویتامین هوا» می نامند. می دانید که میدان های الکترومغناطیسی، تاثیرات تخریبی به روی امواج مغزی کودکان و بزرگسالان و بیماران به جای می گذارند.

 

اطلاعات کانی شناسی سنگ نمک

سنگ نمک زیر مجموعه کانی سدیم کلرید با نام علمی (NaCl) است که با نام هالیت یا کلرید سدیم نیز معروف است.با ورود ناخالصی ها به بلور کانی هالیت، این کانی به رنگ‌های متنوع در می‌آید برای مثال با ورود عناصر اورانیوم و کربن سیاه رنگ می شود. این کانی همراه سیلویت یا نمک تلخ در محیط‌های تبخیری و گرم و خشک پیدا می‌شود. مزه شور و جلای شیشه‌ای و سختی پایین این کانی باعث شده است تا به آسانی میان گروهی از کانی‌ های مثل خود، مشخص باشد.

 

طریقه نگهداری و شارژ سنگ نمک

سنگ های نمک هر کدام بین نیم کیلو تا 35 کیلو وزن دارند، باید بدانید که در اثر مجاورت با هوا و جذب یون های منفی، سالی چند میلیمتر از دست می‌دهند و کم کم به رنگ تیره در می آیند.برای شارژ انرژی این سنگ کافیست یکبار در ماه آن را به مدت 2 ساعت در یک ظرف آب نمک و جوش شیرین قرار داده و سپس بین 2 تا 3 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا سنگ کاملا شارژ شود و بتوانید از خواص درمانی آن استفاده کنید.

 

 

مشاهده و خرید انواع سنگ نمک

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][electro_vc_products_carousel mcategory=”70″ title=”مشاهده و خرید انواع سنگ نمک”][/vc_column][/vc_row]

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *