خواص سنگ ها, مقالات

خواص سنگ چشم ببر (Tigers eye)

خواص سنگ چشم ببر (Tigers eye)

 

تاریخچه سنگ چشم ببر

خواص سنگ چشم ببر که توده اى از كوارتز قهوه اى طلایى است كه به شكل راه راه با رسوبات رشته اى آهن خرمایى رنگ است ودر برابر اسید ها بسیارحساس است. چشم ببر در واقع توده ای سنگ از جنس کوارتز می باشد که لایه هایی از رسوبات آهن نیز در آن موجود است.این سنگ در رنگ های طلایی زرد و طلائی مایل به قهوه ای یافت می شود.

 

درباره سنگ چشم ببر

رنگ قهوه اى طلایی چشم ببر باعث گرم نگه داشتن بدن و بیش از هر چیز مجراهاى تنفسى میشود.چشم ببر داراى اثر تسكین بخش در تنگى نفس و آسم دارد.این سنگ ایجاد گرما و آرامش میكند و افكار ما را براى مداواى ذات درونمان تحریك میكند.سنگ چشم ببر به كسانى كه داراى مشكلات امور مالى هستند كمك با ارزشى میكند.دلیل نام گذاری آن با نام چشم ببر به این دلیل است که در مقابل بازتاب نور همانند چشم ببر به نظر می رسد. این سنگ برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد. علاوه بر آفریقا این سنگ در کشورهای استرالیا، آمریکا، کانادا، هند، زامبیا و برمه نیز استخراج می شود.برای اطلاع از نحوه تشخیص سنگ چشم ببر اصل از تقلبی اینجا کلیک کنید.

 

خواص درمانی و متافیزیکی سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر فعال كننده مراكز حركتى در بدن از جمله استخوان و مفاصل میباشد و باعث تقویت آنها میشود. این سنگ انرزی بالایی دارد بنابراین باعث گرم ماندن بدن می شود  همچنین اراده را تقویت کرده و اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد.تمامی سنگ هایی که با نام “چشم” خوانده می شوند به معنی “نگهبان “می باشند.ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای دوم و سوم هم یکی دیگر از وظایف این سنگ میباشد.از دیگر خواص این سنگ کمک به دفع مواد سمی ,کاهش درد و ترمیم شکستگی استخوان و ستون فقرات نام برد.این سنگ نماد اصلی پول و ثروت میباشد و همراه داشتن آن روزی را زیاد میکند

 

اطلاعات کانی شناسی سنگ چشم ببر

چشم‌ببر (به انگلیسی: (Tigers eye) با فرمول شیمیایی SiO2 نوعی از سنگ‌های قیمتی است. خواص سنگ چشم ببر که معمولاً یک سنگ دگرگونی با رنگ‌های طلایی و قرمز و قهوه‌ای و جلایی ابریشمی است که در آن اثری معروف به اثر چشم گربه دیده می‌شود. انواع سبز- خاکستری این سنگ‌ها کوارتز چشم‌گربه‌ای نامیده می‌شوند. انواع قهوه‌ای تیره این سنگ چشم‌گاوی نامیده می‌شوند. نوع کاملاً سیلیسی‌شده و آبی‌رنگ سنگ چشم‌ببری نیز وجود دارد که چشم شاهین نامیده می‌شود.

 

محلول در HNO3 و مقدار Mg تحت تاثیر اسیدها کم می‌شود .سری ایزومورف فورستریت تافایالیت. برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از نظر شکل بلور:  منشوری – بی پیرامیدال – رنگ : قهوه‌ای سبز – قهوه ای، شفافیت : غیر شفاف – نیمه کدر، شکستگی : صدفی – تراشه ای(خشن)، جلا : شیشه‌ای – صدفی، رخ : ناقص – مطابق با سطح، سیستم تبلور : هگزاگونال تا دمای 573 درجه و در رده‌بندی اکسید است همچنین خاصیت مغناطیسی ندارد و منشأ تشکیل آن ماگمایی- پگماتیتی – هیدروترمال – دگرگونی – رگه‌های تیپ است.همایند کانی ‌شناسی (پارانژ) آن سختی – چگالی – رخ پذیری – انحلال در اسیدها – واکنش‌های شیمیایی -اشعه Xآپاتیت – پولوسیت – بریل – توپاز -فناکیت- فلدسپات ها- میکاها- آمفیبول ها- پیروکسن ها آلپی – دگرسانی ها- رسوبی پسودوکوبیک است ، از نظر ژیزمان بلوری – آگرگات دانه‌ای – توده‌ای کمیاب است و بیشتر در آفریقای جنوبی، هند، مکزیک، استرالیا و آمریکا یافت می‌شود.

 

اطلاعات کلی
دلیل‌نام‌گذاریبه عنوان سنگ دکور کاربرد فراوانی دارد از واژه تایگربه معنی پلنگ اخذ شده‌است.
نام دیگرOiel_de_tigre
فرمول شیمیاییSiO2
ترکیب شیمیاییمحلول در HNO3 و مقدار Mg تحت تاثیر اسیدها کم می‌شود. سری ایزومورف فورستریت تافایالیت
رده بندیاکسید
اطلاعات کانی شناسی
شکل بلوریمنشوری – بی پیرامیدال –
شکل ظاهریبلوری – آگرگات دانه‌ای – توده‌ای کمیاب است و بیشتر در آفریقای جنوبی، هند، مکزیک، استرالیا و آمریکا
رنگقهوه‌ای سبز – قهوه ای
رنگ خاکهسیاه
وزن مخصوص2.65
رخناقص – مطابق با سطح
جلاشیشه‌ای – صدفی
شکستگیصدفی – تراشه ای(خشن)
شفافیتغیر شفاف – نیمه کدر
خاصیت مغناطیسیندارد
پاراژنزسختی – چگالی – رخ پذیری – انحلالدر اسیدها – واکنش‌های شیمیایی -اشعه Xآپاتیت – پولوسیت – بریل – توپاز -فناکیت- فلدسپات ها- میکاها- آمفیبول ها- پیروکسن هاآلپی – دگرسانی ها- رسوبیپسودوکوبیک
اطلاعات معدنی
منشأ تشکیلماگمایی- پگماتیتی – هیدروترمال – دگرگونی – رگه‌های تیپ
محل پیدایشآفریقای جنوبی

 

طریقه نگهداری و شارژ سنگ چشم ببر

 

برای شارژ انرژی سنگ چشم ببر کافیست یکبار در ماه آن را به مدت 24 ساعت در یک ظرف آب قرار داده و سپس بین 2 تا 3 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا سنگ کاملا شارژ شود و بتوانید از خواص درمانی آن استفاده کنید.

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *