دانستنیها, مقالات

چوب پالو سانتو چیست ؟

چوب پالو سانتو چیست ؟

چوب پالو سانتو چیست ؟ پالو سانتو کلمه ای است که در زبان اسپانیایی به معنی چوب مقدس می باشد. این درخت از خانواده مرکبات است مثل لیمو، کاج، نعنا و غیره. 

پالو سانتو چگونه به وجود می آید؟

پالو سانتو چوب درخت مقدس است که در آمریکای جنوبی رشد میکند.تحت نظر دولت های اکوادر و پرو،به خاطر مقدس بودن این درخت ، تنها باید به شکل طبیعی از بین برود. درخت های زنده به هیج وجه بریده نخواهند شد و درخت و شاخه های افتاده بعد از ۳-۵ سال خشک شدن و خوابیدن در سطح زمین جنگل بارانی استفاده می شوند.

در این زمان، یک تبدیل شیمیایی انجام می شود که شیره چوب ( که موقع زنده بودن به شکل مایع بوده است) را متبلور کرده و رنگ طلایی- نارنجی را به چوب می دهد.

خواص چوب مقدس پالو سانتو

رایحه ی بهشتی ایجاد میکند و باعث بالا بردن سطح هوشیاری روحی شده و کمک به فراهم نمودن فضا برای مراقبه می کند. هم چنان خلاقیت را بالا میبرد و علایم سرما خوردگی، التهاب،استرس، آسم، سردرد، اضطراب و افسردگی و درد های روحی را از بین میبرد. رایحه آن به دفع حشرات بالدار مانند مگس و پشه کمک می کند.

قدیسان اسپانیایی زمانی که این چوب را کشف کردند تجربه هایی با این چوب کسب کردند که نشان دهنده قدرت پاکسازی و درمان بعضی از بیماریها بود. به همین دلیل اسم آن را چوب مقدس یا درخت مقدس نام گذاری کردند.پالو سانتو قرن ها به عنوان دارو استفاده می شده که انرژی ها را پاکسازی کرده و حضور را بالا برده. امیدواریم تا اینجا جوای سوال چوب پالو سانتو چیست ؟ را فهمیده باشد.

پالو سانتو ذات مهربانی دارد و با قدرت درمانگر خود میتواند افکار منفی و ناخوشایند را از بین ببرد.بخاطر اینکه بتواند خاصیت های درمانی و پاکسازی داشته باشد باید خود به خود و طبیعی به روی زمین بیفتد و زمان زیادی را طی کند تا به این خواص دست پیدا کند. بعضی از شاخه های درخت هرگز به زمین نمیرسند, از این رو رایحه قوی تر و قدرت بیشتری برای پاکسازی و درمان دارند.

این چوب معمولا از درختی خاص در زمان معین برداشت میشود و چوب آن د رکارگاه های سنتی توسط بومیان اکوادور به قطعات کوچکی تقسیم می شود تا قابل سوزاندن شود. در فیلم زیر کارگاه چوب سازی پالو سانتو در اکوادور را مشاهده می کنید که توسط ما ضبط شده :

خواص و نحوه کار با پالو سانتو

شما می توانید بهترین و با کیفیت نوع چوب پالو سانتو را از وبسایت زیبآذین خریداری نمایید.پالو سانتو از زمان های كهن براى درمان و پاكسازی از انرژى هاى احساسی و معنوی منفی استفاده می شده است. در علم مدرن نشان داده شده است كه دودافشانی ضد عفونی كننده بسيار قوی است كه ٩٤٪‏ باكتری ها را از بين مى برد و هوا را براى ٢٤ ساعت تصفيه مى كند.معمولا به همراه چوب مقدس پالو سانتو از اسماج مریم گلی هم استفاده میشود که همراه هم آنها را در داخل صدف آبالون میسوزاند.

با چوب پالو سانتو دمنوش هم ميشه درست كرد!! براى رفع سرما خوردگی، سرفه, و آسم، ١ عدد چوب را نصف كنيد و براى ١ ساعت و ربع بجوشانيد. سپس صاف اش كنيد و همراه با عسل و يا شكر بنوشيد.

براى استفاده، چوب را در زاويه ٤٥ درجه قرار دهيد و روشن كنيد. بعد از ٣٠ ثانيه الی ١ دقيقه آتش را خاموش كنيد و در فضاى مورد نظر دود چوب را پخش كنيد.

خرید چوب پالو سانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *