آموزش یوگا, مقالات

هفت نکته که یک مربی یوگای خوب باید بداند

هفت نکته که یک مربی یوگای خوب باید بداند

همانطور که می دانید یوگا تنها بعد جسمانی ندارد بلکه از مت یوگا بیرون رفته و یک سبک زندگیست.برای بسیاری از هنرجویان، مربی یوگا فردیست که او و زندگیش را الگو قرار میدهند. از این رو همیشه این سوال وجود دارد که ویژگی های یک مربی خوب یوگا چیست.امروز در زیبآذین شما رو با هفت ویژگی اصلی یک مربی خوب یوگا آشنا می کنیم.

۱.متعادل باشید

در ابراز احساس خود افراط و تفریط نکید، یعنی خود را فردی بدون مشکل یا خیلی فوق العاده معرفی نکنید. این گونه هنرجویان به شما بهتر اعتماد خواهند کرد و بعلاوه در مقایسه خودشان با شما احساس یاس نخواهند داشت. به عبارتی ساده؛ خود را همانگونه که هستید ارایه دهید تا متواضع و دست یافتنی باشید.

۲.با جزییات شرح دهید

مربیان موفق برای کلاسهای خود روند اموزشی پلکانی را در نظر میگیرند. نه فقط در مورد آساناها، بلکه نحوه هماهنگی تنفس ها با حرکات و پیام که هر پوز دارد. اجازه دهید تجارب جدید و در لحظه در کلاستان حضور داشته باشد، هنرجویانتان را نگاه کنید و ایرادات ان ها را رفع کنید.

۳.هنر تنفس را اموزش دهید.

تنفس مهمترین بخش تمرینات یوگاست. با هوشیار کردن حواس خود و تمرکز آن بر روی تنفس، ما بخشی عمیق‌ و درونی را فعال کرده و به ذهن و بدن خود تعادل میدهیم. اگاه کردن هنرجویان ازین توانایی به عهده ی مربی یوگا می باشد.

۴.توان هنرجویانتان را در نظر بگیرید.

ممکن است یک مبتدی، یک خانم باردار و یا یک فردی با بدنی اسیب دیده ممکن است در کلاستان باشد.

۵.سبک خودتان را داشته باشید.

با به اشتراک گذاشتن داستانهایی از زندگی‌ خودتان مرتبط با موضوع کلاس و همینطور طراحی محیط کلاس (دکور، رایحه، نور، موسیقی) به شیوه خودتان و با رعایت تعادل در این امر، سبکتان را به کلاس بیافزایید.

۶.شخصی تمرین کنید.

در نظر گرفتن زمان تمرین شخصی خارج از کلاس برای برخی بسیار سخت است. در واقع تعهد به تمرینات است که شما رو تبدیل به مربی ای بهتر میکند. تمرینات شخصی شما اعتمادتان را به خودتان بیشتر خواهد کرد و فراموش نکنیم، ادمها زمانی ما را جدی میگیرند که به خودمان اعتماد داریم.

۷.مربی و در عین حال هنرجو

زندگی هیچگاه آموزش خود را به ما متوقف نمی کند، شما نیز متوقف نشوید. صرفنظر از تجربیاتتان، مطالعه کنید، در کارگاههای مربیان حرفه ای یا اساتید شرکت کنید. هر مربی ای هستید مهم نیست همیشه هنرجو باشید.

“در نظر سنجی ای که در اینستاگرام زیبآذین برگزار شده بود کاربران هم نظرات خود را این گونه بیان کردند”

۱.بررسی حرکات هنرجویان

از مهمترین و مهمترین نکات برای هنرجویان بررسی درست و غلط انجام دادن حرکات توسط مربیست. چرا که انچه فراگرفته اند را می توانند ارزیابی کنند. پس لازم است پیوسته در کلاس در حرکت باشید.

۲.شناخت صحیح اناتومی بدن و اسیب های احتمالی

این شناخت شما را حرفه ای تر میکند و لازم است بدانید با یک اسیب اشتباه ممکن است صرفنظر از رنج جسمانی ترس از تمرین در هنرجویان‌ بوجود بیاید.

۳.حین تمرینات پیام بدهید.

اطلاعاتی در مورد اناتومی بدن یا فواید حرکات حین تمرین به هنرجویان انگیزه و فهم بیشتری از حرکات می دهد. همچنین میتوانید پیام های معنوی نیز همراه این اطلاعات کنید.

۴.عاشق کار خود باشید.

لازم نیست نمایش بدهید، کافیست در مورد دلایل مثبت این کار هر از گاهی فکر کنید و دوباره با عشق به اموزش ادامه دهید. این انرژی حتما به هنرجویانتان منتقل می شود و آموختن برایشان لذتبخش تر خواهد بود.

۵.آشنایی و انجام ۸ مرحله یوگا

تنها به اجرای اساناها بسنده نکنید و هر ۸ مرحله را انجام دهید.اگر با هشت مرحله اصلی یوگا آشنا نیست این مقاله را بخوانید.

۶.محیط کلاستان زیبا باشد

تمرینات نه تنها لذتبخش تر خواهند بود بلکه خاطره تمرین در یک فضای دلنشین و متفاوت، ارتباط با یوگا و کلاستان را بیشتر کرده، اثری ماندگارتر در ذهن ایجاد میکند و حتما انگیزه بیشتری ایجاد میکند.

۷.در اموختن سخاوتمند باشید.

هرقدر که سخاوتمند باشید جستجویتان نیز برای کسب اطلاعات جدید بیشتر می شود و‌بعلاوه هنرجویانتان نیز به شما بهتر اعتماد میکنند.

۸.قراردادن حرکات اصلاحی در تمرینات

یکی از مهمترین اثرات یوگا حرکات اصلاح وضعیت بدن است. این حرکات به سلامت هنرجویان و‌نهایتا اجتماع کمک میکند. پس حتما در طرح کلاس خود به حرکات اصلاحی توجه کنید

دوره آموزش یوگا مورد تایید زیبآذین 👇

دوره مربیگیری ۲۰۰ ساعته آنلاین
✨سیزدهمین برگزاری ✨
طول دوره ۳ هفته از ۱۸ شهریور تا ۷ مهر

🌿اعطای مدرک بین المللی
مطابق با کیفیت آموزشی بین المللی
با حضور اساتید پرتجربه از هند

🌿برگزاری به زبان انگلیسی و ترجمه همزمان فارسی

🌿تحت نظر مربیان مجرب ایرانی
دکتر نیلوفر رحیمی و انسیون آذاریان

💬دریافت اطلاعات کامل دوره مربیگری
مستقیم در واتسپ👇🏼

https://wa.me/989121949649

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3]

1 دیدگاه در “هفت نکته که یک مربی یوگای خوب باید بداند

  1. محمد علی کریمی گفت:

    بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *